Middagar i Amsterdam

Senaste kvällarna har spenderats med att dinera diverse föda.
I fredags var det den sista "Spanish dinner" hos mina kära vänner från Katalonien.
Som vanligt delikat mat och trevligt sällskap, var inte hemma förrän framåt halv 3 =)

Börjar bli många "sista" nu innan det är dags att ta avsked av Amsterdam.

Igår kväll hade jag iallafall en första, men förmodligen oxå sista upplevelse.
Vi hade bestämt oss för att kolla på fotboll på en pub vid Rembrandtplein vid namn Cocos.
Stället var en skön "aussie" pub med klockren slogan:

"Coco's - Lousy food and warm beer"

Hursomhelst för att komma till den ovan nämnda första upplevelsen, beställde undertecknad in en hamburgare(kunde välja känguru men var inte riktigt mogen för detta ännu).
Det fanns två storlekar att välja på, "huge" och "not so huge", kände att jag var lagom hungrig så det fick bli en "not so huge".

Jo man tackar, in kommer den största hamburgare jag nånsin sett, en riktig bjässe på 300gram med bacon o ost på.
Efter att ha kämpat i dryga halvtimmen  var jag så mätt att jag aldrig mer vill titta åt en "börgare".
När jag slog upp ögononen i morse var magen fortfarande välfylld men lyckades iallafall få ner lite frulle.

För övrigt har dagen spenderats med plugg, ca 3h Skype, mer plugg, lite film och nu även lite bloggande.

Har nu endast 5 dagar kvar innan jag kommer hem, ska bli skönt att få sova i stor säng igen o trängas med sambon =)
Imorgon väntar mer plugg inför tentan på tisdag, ska nog försöka hinna med att köpa en julklapp eller två innan det bär av på fredag.




Kommentarer
Postat av: Ronja

3! =)

2008-12-16 @ 10:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0