Boatparty & Bowling

Nu kommer den tidigare utlovade beskrivningen av partyt i fredags.
Det blev båtparty på Stubnitz efter kortare förkrök hos grannarna.
Märkte dock ganska kvickt att ovan nämnda båt var förlagd relativt långt från vår lägenhet.
Fick ta en metro upp till Centralen och därifrån fick det bli färja(uppmärksamma gärna ironin i att behöva åka båt för att ta sej till en båt =) ). Efter ca 20 min utomhus i snålblåst o 2 grader så var vi iallafall framme.
Platsen i fråga såg ungefär ut som det klassiska skumma hamnkvarteret från valfri gammal detektivfilm från Hollywood.
En kort promenad innan vi fick beskåda spektaklet i fråga, jag kallar det spektakel för det är precis vad det är.


 Här syns båten i dagsljus, uppfattades dock snäppet mer skräckinjagande i mörker men det
var ju trots allt Halloween ;)

Båten som jag förmodar var någon gammal stridsskuta från 1900- aldrig hade gjorts om till "the Party Boat" och effekten var ganska cool faktiskt.
Likt varenda Finlandskryssare som traffikerar Östersjön fanns det självklart "pupplande pelare"(uttala det som en finne) ombord vilket jag försökte uppmärksamma mina vänner om. De tittade på mej som om jag talade något helt knasigt språk, vilket jag iofs gjorde men ändå, alla har väl hört talas om "pupplande pelare" tyckte jag.

Eftersom det var Halloween hade en ganska stor andel av gästerna spökat ut sej till diverse olika monster, kändisar etc.
Det fanns mumier, skelett, diskomän, Michael Phelps och slutligen jag själv, "Red-pants man".


Här kan "Red-pants man" beskådas tillsammans med en överförfriskad italienare, en spanjor,
en sydafrikan och "Red-dress lady".

Efter otaliga timmar inne i båten tröttnade undertecknad framåt 3-snåret o bestämde sej därför för att ta sej tillbaka till civilisationen och få några timmars sömn.
Jag begav mej därför tillbaka till färjeläget, där jag till min förvåning upptäckte att det inte gick några färjor kl 3 på natten (vad hände med public service egentligen?). Fick därför istället hugga en taxi och €17 senare var jag tillbaka i lägenheten.
Det skall dock tilläggas att det här med rökförbud inte riktigt sjunkit in hos alla krögare i Amsterdam så när jag äntrade lägenheten var det bara att hänga upp mina rökosande kläder o duscha av håret.

Lördagen spenderades mest med slappande och vila från pluggandet som upptagit det mesta av min tid de senaste veckorna och jag spenderade således dagen med att kika på film.

Igår fick jag den smarta idén att ta en promenad in till staden för att köpa hörlurar då både headset samt hörsnäckor har in lack of a better phrase "fuckat upp sej totalt". Efter en och en halv timme var jag tillbaka i lägenheten utan hörlurar men istället med ett 3-pack block, pennor samt en kasse med käk.
Får se till att skriva en lista nästa gång o köpa det som står där istället.

Till kvällen bestämde vi oss sen för att hitta på någon aktivitet så efter lite diskuterande fram och tillbaka fick det bli bowling.
Med de bowling-gener som jag har och mina medtävlares frånvaro av dessa resulterade detta givetvis i en promenadseger för undertecknad. Bowlingskorna de hade var exakt lika fula som de som erbjuds i Jkpg, borde väl gå att designa lite även i bowlingkretsar eller?
Mitt resultat för dagen blev blygsamma 125 poäng men avsaknad av "den där blåsgrejen" samt udda klot får bli min ursäkt för det måttliga resultatet. Dock var ju som sagt mina medtävlare snäppet sämre och referade hela tiden till undertecknad som "bowling-pro".
Funderar starkt på att skippa ekonomistudierna och satsa på bowlingen på heltid, ska bara kolla upp hur mkt pengar det ligger i sporten först ;).

Har tyvärr inga bilder från bowlingen atm men håll tillgodo så ska jag posta dom här lite senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0