In the day you can look all nice, and in evening just "poff"

Detta må vara en gammal nyhet för vissa(läs R) men glömde bort att skriva om det.

Passade hursomhelst i veckan på att kapa lite på lockarna, då mitt nackhår var "tofslångt".
Efter mycket letande och googlande efter en frissa med drop-in och inte alltför häftiga priser så fann vi tillslut ett ställe som lät ok.
Mötte upp Alberto utanför stället och får reda på att det kostar €22. Helt ok tänkte jag, detta tar vi.
In genom dörren och möts av en tjej i vår ålder och vi frågar kvickt om vi kan få bli klippta.
Javisst det går bra säger hon och ropar efter "Leo".

Därefter uppenbarar sej denna Leo som bäst beskrivs som en s.k. receiver ;)

Han visar upp divese kinesiska killar, den ena med rufsigare hår än den andra.
Beslutar mej iallafall för att förklara hur jag vill ha det, medan Alberto kör på en "masculine guy" stil med väldigt kort hår.

Därefter följer hårtvätt som utfördes med undertecknad liggandes ned på nån form av massagebord, och det utdelades även nån helknasig form av huvudmassage som jag aldrig upplevt tidigare.
Inte speciellt behagligt och helt överflödigt i min mening =)

Efter huvudmassagen börjar vår frisör gå loss med sina £100 saxar som enligt honom själv skär genom "allt".
Efter lite sedvanligt tjöt visar det sej som vi misstänkte att killen är ungefär lika straight som Jean-Pierre Barda, men också att han inte talar ett ord holländska utan bara engelska ock kinesiska.

Ser iallafall vettig ut i håret när det hela är klart och inväntar bara min parhäst som ska bli färdigklippt.
Vi får våra jackor och ska betala, inte €22 det var bara för klippning.
Det ingick visst inte tvätt, huvudmassage, styling etc. så hela kalaset slutade på €39.

Men, men ska inte klaga kom ju därifrån nyklippt och fräsch åtminstone.




Kommentarer
Postat av: mamma

Upp till bevis !!! Foto vill vi se.

2008-11-21 @ 13:33:10
Postat av: Ronja

menar du att amsterdaminvånarna inte förstår vad "rufs långt" betyder?! dålig service måste ja säga! ;)

2008-11-21 @ 16:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0