Helg (not so) ljuva helg

Fredagskvällen som från början var tänkt att slappas bort i lägenheten blev inte riktigt som planerad.

Började med att grannen ovanför kom ner o var sugen på att festa.
Därefter ringer min kompis o bjuder oss på fest o ja på den vägen var det.

Cyklade (dock inte min cykel eftersom jag ännu inte skaffat någon) bort till honom.
Softa lite där o pimpla lite innan vi bestämde oss för att gå till studentbaren i deras hus.
Väl där hade de oktoberfest tema, vilket innebar att några tjejer gled runt i lederhosen och de spelade hemsk tysk folkmusik i högtalarna.

Tröttna ganska snabbt på detta så promenerade istället bort till en anna kompis.
Plocka på vägen upp mer alkoholhaltiga drycker i en affär som hade öppet till kl 1.

Gick bort till hans lägenhet där det konsumerades alkohol i snabb takt.
Promenera hem, har ingen aning om när o däckade i sängen.

Dagen efter var första gången som jag varit bakis sen jag kom hit och spenderade därför hela dagen inomhus.
Lika bra det, höstvädret har börjat ta ett fastare grepp med massor av regn o rusk.

Idag har vi varit på biblioteket i stan, trevlig inrättning med tillgång till musik, film, you name it.
Söndagen kan därför sammanfattas med tre ord:

Plugg, plugg o plugg.

Ska nog ta det lite lugnt med festandet nu på ett tag, får se hur det går med det.
Blir lugn helg iallafall då la familia svänger förbi, så ska vara lite kulturell istället.
Hoppas ni beställt bra väder för börjar bli lite trött på regnet nu =)


Kommentarer
Postat av: Ronja

har du bokat nu?! lägenheten är iaf nystädat :) ska åka o shoppa lite sen men nu ska ja dega! puss

2008-10-07 @ 12:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0