Höstpromenad

Ja för er som inte visste det sen innan är jag "hemlös" för tillfälllet då Albertos flickvän är på besök.
Har försökt hålla mej borta från lägenheten så mycket som möjligt de senaste dagarna och har därför spenderat en hel del tid i plugget. Har för övrigt haft min sista föreläsning denna perioden så nu väntar bara tentor innan det är dags för nästa "block". Har även hunnit med att spela och smiska rumpa i "Finns i sjön" efter att pokerkvällen återigen slutat i katastrof. Mina texas hold em dagar är visst förbi =( men börjar man sända "Go fish" tournament då kommer undertecknad tjäna storkovan.

Idag har jag tillbringat några timmar med plugg i skolan, men efter ett tag hänger inte hjärnan riktigt med så tog en sväng in till staden för att shoppa lite (så var det tänkt iallafall). Kalverstraat var som vanligt precis igenkorkad så skippa den och kikade på "De negen straatjes" istället som kan översättas till De nio små gatorna.

Väldigt mysigt att promenera runt i det soliga höstväder vi haft här de senaste dagarna så gick nog runt dryga 2timmar.
Hittade en smått underlig butik men klockrent koncept. Butiken i fråga heter Spoiled o där kan du handla kläder o sedan passa på att styla till håret när du ändå är där. Kanske är något som kan vara värt att importera till Svedala ;).
Blev inget handlat men stötte på en rolig alkis som hytte med näven åt mej o ett gäng med folk på gatan o sen skrek "Fuck you!" till alla i hans närhet.
Ganska underhållande må jag säga.
Men appropå det vackra vädret så var jag, för att kunna illustrera det, tvungen att dra av en bild me luren.


      Notera gärna husbåtarna i förgrunden

Glömde att bifoga en annan skön bild från när päronen var på besök så här kommer (något försenad) min julklapp till dej i år Ronja.


  För er som inte ser vad det är kan jag meddela att det är kondomer med
 jultomtar, renar etc.

Sitter nu o njuter av en kaffe i lägenheten, till kvällen blir det middag hos spanjackerna, dock mexikanskt käk i form av burritos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0