Snabbvisit i gamla jkpg

Har som tidigare nämnt varit hemma en sväng i jkpg för påhälsning av flickvän, familj, husdjur, bönner m.m.

Tänkte dra det hela lite snabbt började i torsdags med en liten trip ut til Schiphol för avfärd hemåt med KLM.
Kom fram på tok för tidigt och fick sitta o vänta en stund då ingen personal dykt upp vid inchecket. När jag väl fick checka in fick jag en liten överraskning. Det visade sej nämligen att planet i fråga var överbokat och undertecknad var den som inte skulle få följa med. Blev lovad att om de inte lyckades få med mej skulle jag få ersättning o flyga kl 9 på kvällen istället.

Gick sedan o väntade på  besked och passade även på att skick sms till taxi Älgstigen att jag inte var säker på om jag kom med eller inte. Detta uppfattades som ett skämt vilket resulterade i att jag fick skicka 22 meddelanden till innan hon trodde mej.
Fick som tur var sedan en plats, "It is a middle-seat sir". Skiter fullständigt i var jag sitter bara jag kommer med tänke jag.
Dryga timmen senare var jag iallafall på svensk mark igen och efter en låång väntan på bagageband kunde jag äntligen få träffa älsklingen.

Körde sedan tillbaka för mys och kinesmat i lägenheten.

Fredag förmiddag spenderades med besök i Taberg och uthämtning av nya pjucks beställda på nätet.

Såhär ser dom alltså ut "nazikängorna" som min kompis flickvän kallade dom ;)
Medföljde ett extra par som "i så stor utsträckning det går" matchats med min storlek.
Jo man tackar jag stl 40 damskor följde med, skratta lite åt det hela och beslöt att skänka
detta par till Elisabeth:arna på Källgatan (som om dom behöver fler skor ;) )
 

Därefter upphämtning av sambon på förskolan. En snabb vända hem för lunch innan vi besökte starkedrycksaffären. Börjat vänja sej vid billiga priser på dessa varor nu men men var bara att hosta upp.
Förberedde sedan inför kvällen då det väntade "Strömpa kommer tillbaka till Sverige och det ska firas" - party.
Kul att träffa alla igen och efter förfriskning i lägenheten fortsatte vi(minus Ronja som var trött efter en hård vecka på förskolan) kvällen på O'Learys. Skakade lite rumpa till en soft DJ som lirade många bra låtar.
Tog en vurre a'la turre efteråt innan bussen tog mej hem igen.

Vaknade tidigt dagen efter och passade på att åka på relax, väldigt avkopplande.
Sedan blev det besök hos svärföräldrarna med fiskgryta o en väldigt gosig kisse som saknat husse (lite för mkt då hon sprang vilse efter att vi åkt o har ännu inte återvänt).

Åkte hem igen, hyrde film o hade myskväll med kyckling, klyftpotatis o tsatsiki mumma.

Söndag, fars dag, fick således besöka far och även morfar som uppskatta vår present väldigt mycket.
Tog med sambon för middag med oxfilé (har inte blivit mycket av den varan på sistone) och spelade åsnespelet som för övrigt var väldigt tråkigt. Blev åtminstone inte åsna så det kom ju något gott av det hela.

Måndag o sista dagen hemma, hann inte med hälften av det vi tänkt innan men hade iallafall en jättebra helg.
Var ute i N-hammar o letade katt men ingen Skrutt någonstans och världens oväder brakade loss med stormvindar och hagelskurar. Snabbade oss in i huset och tyckte ännu mera synd om lillan innan vi åkte tillbaka för lunch. Låg träd lite varstans och så även över vägen vi valt, var bara att vända o åka en annan istället.

For sedan till Landvetter och KLM igen, fick komma med planet denna gång iallafall utan bekymmer.
Var en hel del turbulens men inte det värsta jag vart med om. Kom ner säkert o utan komplikationer.
Tåg och metro innan man var "hemma" igen, nu får vi vänta till jul innan jag kommer hem igen.

Ikväll blir det bio med mr. Bond och på fredag bär det av på nästa resa då jag ska ut och lifta.
Ser fram emot detta som kommer bli en ny upplevelse, har blivit lovad att det inte ska liftas mer än 70 mil så kan andas ut ;)




Kommentarer
Postat av: Ronja

va duktig du är som uppdaterar :) men du! amsterdam är INTE hem! sådäså! lycka till me liftandet och åk inte me några äckliga gubbar ;P puss

2008-11-13 @ 18:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0