Inget nytt under solen (eller molnen för tillfället)

Får börja med att ursäkta den dåliga uppdateringstiden här i bloggen.
Har dock varit ganska lugnt med aktiviteter de senaste dagarna men ska ändå dra en snabbrepris av vad de har haft att erbjuda.

Tisdagen börja redan 8 på morgonen(alldeles för tidigt för min smak) då jag av någon underlig anledning var mycket tröttare än jag var dagen innan, och då steg jag upp 05.30!!!
Ska inte ge mej in på att förklara varför, men den korta versionen är att man sover olika tungt vid olika tidpunkter, men nog med sömnlära (no wonder they call me "kungen av värdelöst vetande" ;) )

Anyhow, så hade jag föreläsning, i MCB-kursen.
Inte mkt mer att säga resten av dagen gick åt till plugg och väntan på borrel.

Alberto lyckades få tag på en kontakt som sålde "billiga" cyklar.
Själv var jag inte så sugen på att skaffa någon i det förtillfället alldeles för regniga Amsterdam (Ronja tog med sej det fina vädret hem till Sverige tror jag)
Åkte istället till vinparty "at Pringles".

Hade hittat den ultimata flaskan i affären precis utanför ytterdörren.
Vinet hette "Arrogant Frog" så kunde inte låta bli.

Men nog om detta, trevligt party var det iallafall träffa både nya o gamla bekantskaper, och därefter bar det av till Heffer för borrel.
Var inte supersugen på att skaka rumpa så hade inte überkul.
Började promenera hemåt runt 1-snåret tillsammans med Alberto (med hans nya enligt egna uppgifter väldigt manliga cykel, av undertecknad kallad "baby bike")
Vi tog även sällskap med en tjej som gått lite väl hårt på flaskan denna afton.
Hon hävdade bestämt att hon skulle cykla hem, vilket vi (snäppet nyktrare pojkar) tyckte var en ytterst dum idé.
Sluta med att vi följde henne hem som de gentlemen vi är och återvände sedan hem till Sarphatistraat för välbehövlig sömn.

Onsdagen började med en efterlängtad sovmorgon, mycket skönt (kan ju sträcka ut mej i min "jättelika" säng nu när man är gräsänkling igen.

Föreläsning även denna dag annars inte mycket gjort.

Hade planerat att gå till gymet men började skypa först med familjen och när jag lagt på där ringer älsklingen så blev inget gymande denna dag.

Torsdag, idag fick det iallafall bli lite gymande, kan ju inte ligga på latsidan inte.
Körde ett lagom pass med mycket ben så trappor är inte min bästa vän för dagen.

Därefter väntade ytteligare föreläsningar i internationell ekonomi mellan 3 o 5.

Torsdagar i Amsterdam innebär att affärerna håller öppet mycket längre så passa på att åka in o shoppa lite. Hade spanat in lite grejer jag ville ha, sluta med en tröja men är nöjd iallafall.


Stickad tröja, mysfaktor = mycket hög

Kom hem laga lite käk o surfa lite, fick en pik om att jag uppdaterar lite dåligt.
Får väl skärpa mej på den fronten men, men har viktigare saker att göra, nåja ;)

Började med att uppdatera, men Alberto kom hem och meddelade att vi var bjudna till några kompisar på middag.
Kunde ju inte tacka nej till gratis käk så fick bli ytterligare en middag, proppmätt nu för övrigt.

Imorgon förmiddag, när vi vaknar väntar ett pass på gymet o sen blir det plugg.

Eventuell utgång är också inplanerad, får se hur det blir med det men lovar att rapportera i bloggen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

De var på tiden !!

Rapport hemifrån : stabben går av jour ikväll, han vill fira m choklad o vinprovn ,jag vill va nyttigare o åka till relaxen o anv bilj vi fick av er . Få se vem som vinner ;-) J gjorde sitt 1:a pass på club Kaj på Karlssons igår. Gick jättebra hon var den bästa 1:a passare nånsin så hon va nöjd kl 3 i natt när hon kom hem.

puss o kram

2008-10-03 @ 08:32:54
Postat av: Anonym

hörrudu kungen av värdelöst vetande vad betyder Dis lekker undrar kunga modern

2008-10-03 @ 11:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0