Recap - weekend

Tar väl en liten snabbrepris av senaste dagarna då jag tydligen "varit lite dålig på att uppdatera" ;)

Fredagskvällen mötte jag upp min isländske vän Freyr nere på stan för att sedan ta en "kort" promenad till några andra kompisar. Problemet var bara att min inbyggda karta inte var synkad med kompassen så vi gick en aning vilse o en promenad som borde tagit cirkus 5 min blev en halvtimme.

Vi lyckades efter många om o men till slut hitta rätt, satt sen o tjöta om lite allt möjligt innan vi var tvugna att lämna stället.
Gick ner på stan för lite "Dutch fries" o planerade sen att gå till en klubb. Kom dit o var väl inte jättepartysugen då vi mest traskat runt hela kvällen. Dissa stället pga inträde men sprang på en polack som tyckte att vi skulle dra bort till en av studentpubarna.

Sunkigare ställe får man leta efter må jag säga.

Trodde rökförbud gällde över hela Europa men uppenbarligen inte här, gick knappt att andas där inne.
Avsluta därför kvällen o återvände hem. Alberto var tillbaka, hurra inte längre ensam i lägenheten.

Lördagen gick i shoppingens tecken (nåja). Har blivit pikad för att jag använt min svenska mobil så fick vackert skaffa nån billig kontantkortslur.

Hitta en som verka ganska vettig till billigt pris, var dock operatörslåst så fick ta en annan.


Ja såhär ser den ut, utdaterad på 1800-talet men som min gamle far skulle sagt, batteritiden lär ju åtminstone va bra.
Pytsa ca 50euro varav jag kan ringa för 40 ;) så en hundralapp fick väl luren vara värd.

Till kvällen fick det bli party, först i vår lägenhet, sen hos en tjej i min grupp o därefter nån korridor.
Första två var helt ok men sista var ganska lamt.
Sluta med att jag prata med en engelsman o en amerikan o vi hävdade allihopa att vi kom från "West Athens".

Trilla in framåt 4, upp halv 11. Idag väntar tvätt-stuga plus skype med älsklingen o la familia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0