Salsa is not my kind of bag...but it could be ;)

Återvände precis efter ett morgonpass på gymet med Albertina.
Lyckades precis som förra gången pressa mej för hårt o var återigen nära att lägga en pizza på golvet men lyckades stå emot .
Måste få in i huvudet att jag inte kan träna på samma nivå som jag gjorde innan sommaren.

Tänkte iallafall ge en liten recap på vad gårdagen hade att erbjuda.

Upp tidigt, för att vara söndag, o spendera mesta delen av förmiddagen framför datorn.
Hade i ett svagt ögonblick, läs onyktert, lovat våra grannar att jag skulle ordna pannkakslunch kl 1.
Sagt o gjort, kl 10 över 1 bankar det på dörren.
Så det var ju bara för "the chef" att vispa ihop en käck smet o steka x antal pannkakor.

Blev iallafall väldigt lyckat må jag säga o jag drog ner applåder med mina färdigheter i pannkaksköket ;).
Stor blandning var det bland tillbehören, nutella, jordgubbssylt, chokladglass, honung m.m.

Därefter blev det återigen språklektion, försökte lära mej "klickljuden" i Xsosa språket (vår granne e från sydafrika).
Inte det lättaste jag gett mej in på men men kräver väl sin lilla mängd träning antar jag.

Skickade sedan hem för att hinna plugga lite.

Bestämde tillsammans med några andra kompisar samt ovan nämnda grannar att vi skulle gå ut o käka.
Fick bli spansk/mexikansk restaurang.

Promenixa dit runt 9, beställde in blandade tapas.
Åt tills jag storkna, mycket gott för övrigt, kanske ska gå dit eller vad säger du Ronja ;).
Twisten med denna restaurang var dock att de hade dansgolv för salsa.

Var ju givetvis tvungen att prova på detta, märkte ganska snabbt att det här med taktkänsla var lite krångligare än vad jag trodde ;) Blev ju inte bättre av att de flesta som faktiskt dansade där var ganska duktiga så fick mej att se ännu stelare ut än jag faktiskt var.
Gav till sist upp med ursäkten att jag behövde ta en nybörjarkurs innan jag går dit igen.
Får väl se om det blir något av det men ganska kul iallafall.


Kommentarer
Postat av: mamma

salsa :-) ?? tur att träbenet inte gått i arv....

här hemma är skogen bakom garaget borta det kommer att bli jättefint när kommunen har rensat upp allt om ett par v puss o kram

2008-09-22 @ 15:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0