Inte länge kvar nu

Jag har ju som bekant under hela min tid i Amsterdam hävdat att tiden gått väldigt fort (även om min sambo inte helt hållit med om detta alla gånger) och nu är det bara två dagar kvar tills hela äventyret är över.
Det är inte utan att man börjar fundera lite på vart tiden egentligen tagit vägen, jag menar 5 månader som bara sprungit ifrån en. Speciellt påtagligt blev detta igårkväll när vi återigen sa adjö till ännu en kompis.
Denna gång var det min turkiske vän Akin som skulle ta farväl men det slutade med att i stort sett alla sa hej då till varandra, och alla lovade vi varandra att vi måste ha en reunion i Amsterdam i framtiden.

Kvällen inleddes i vilket fall som helst med middag på Dulac, en liten trevlig inrättning i de nordliga delarna av Amsterdam. Enligt inbjudan så hette restaurangen "Dulce" men det gick bra att hitta dit iallafall.
Eftersom jag vant mej vid medelhavstid (d.v.s att om du säger en tid så betyder detta vanligtvis att du ska dyka upp 1 timme senare) så kände jag när jag en halvtimme försenad stegade in att jag var tidigt ute.
Det visade sej dock att det bara var jag som förstått det här med fashionably late då övriga medlemmar i sällskapet redan satt vid bordet med varsin öl.

Undertecknad beställde in en tournedos med potatisgratäng, rödvinsås m.m. och när maten bars in och jag tog första tuggan var det som en orgasm i munnen. Måste nog säga att efter 5 månader med euroshopper pasta så smakar väl det mesta ganska bra men detta var något alldeles speciellt, mumma.
Till råga på detta så fick man all mat för halva priset med sitt studentkort så det var bara att tacka o ta emot.
Enda "downside" var att servitrisen var av det otrevligare slaget men maten vägde upp allt.
Jag ger restaurangen 4 haschbrownies av 5 möjliga med minus för servicen.

Mätta och belåtna begav vi oss sedan vidare mot kvällens huvudattraktion bestående av party i "the containers".
Eftersom detta är ett av de mest avlägsna studentboendena i Amsterdam har jag noga passat mej för att ta mej dit tidigare. Men jag blev iallafall positivt överraskad när vi anlände, fräscha lokaler och allt låg precis intill vattnet.

Däremot var jag inte riktigt lika imponerad av studentbaren, €1 per bärs var ju iofs ganska ok men som jag påpekat tidigare så har ju det här med rökförbud inte riktigt hittat hela vägen hem i Amsterdam. Efter ett par timmar i denna kroglokal så luktade jag som Marlboro-mannens något bättre klädda brorsa.
Återvände hem runt midnatt efter vad jag förmodar var min sista utekväll i Amsterdam och nu är det bara 2 dagar kvar...
 

Eau de marlboro var alltså den doft jag ofrivilligt fick anta för kvällen







Kommentarer
Postat av: Ronja

bäst ja bokar en ny tvättid! :P ses på lördakväll! lycka till på tentan imorn! puss

2009-01-22 @ 12:58:03
Postat av: Ronja

jo, det är så här att det kan möjligtvis vara någon som råkat tvätta din svarta pour kofta(som ska handtvättas) i maskinen... jag säger inte att det va ja. men någon kan kanske ha gjort de.... :/

2009-01-22 @ 14:32:36
Postat av: Rickard

Ok, hur liten blev den?

2009-01-22 @ 15:17:17
Postat av: Evelina

heej!

jag pluggar i swiss men nu har jag min praktik period o jag skall åka till amsterdam.

Jag måste hitta ett boende om du vet hur jag kan få tag på ett så skulle jag bli jätte glad om du kunnde höra av dig till mej.

[email protected]

2009-01-26 @ 15:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0