Jaha då var man tillbaka igen

Efter ett långt uppehåll med bloggandet nu under the holidays så har jag nu återvänt till tulpanernas och träskornas förlovade land.
Anlände i lördagskväll efter en kort flygtur med KLM från gbg.
Planet var i princip tomt så man kunde välja att sitta lite var man kände för, behöll dock min plats och passade på att plugga under resan.
Plugga har för övrigt kännetecknat senaste veckan. Har knappt gjort något annat än det o koka nyponsoppa.
Skrev iallafall min näst sista tenta i Amsterdam idag i Monetary Economics.
Kändes helt ok och betydligt lättare än kursen i övrigt, skönt att få det avklarat iallafall.

Utöver allt studerande har jag även hunnit med att gå ut o käka med några av alla kompisarna här i Amsterdam.
Återigen var det baren Coco's som stod för serveringen och återigen blev det en enorm "liten" hamburgare.
Var såpass våghalsig så jag besällde in en känguruburgare. Ganska kul grej men kände ingen jätteskillnad gentemot vanligt kött (jag undrar just hur mycket känguru det faktiskt är i det där köttet ;) ).

Satt iallafall och samtalade på svenska mesta delen av tiden då min slovenske vän Zvonko skaffat sej en norsk flickvän.
Alla de andra roade sej med att lyssna på det konstiga språket från Norden.

Har för övrigt inskaffat mej en digitalkamera under julen och hunnit knäppa några bilder.
Glömde överföringskabeln hemma men som tur är har datorn uttag för minneskort så bjuder på lite bilder från mitt "crib".


Ett st skrivbord med tillhörande skolböcker, dator m.m.


En st utsikt med tillhörande svinkallt väder


En st säng med tillhörande lägenhetsinnehavare





Kommentarer
Postat av: Anonym

ja saknar min nyponsoppa-kokare!! bra att tentan gick bra :) ska försöka ta mig till yineth imorn o göra opponeringen. hörs ses. puss

2009-01-12 @ 16:26:24
Postat av: Mams

tänkte precis sms om hur tentan gick , skönt att det iaf kändes bra. En teknisk sak är jag bättre på än dej tjoho : Du måste "lära" dej att ta bort röda ögon innan du lägger ut. T o m din mor redigerar foto !!! Jag kan lära dej när du kommer hem ;-)



puss o kram.... nu e de bara 11 dar kvar

2009-01-13 @ 09:19:27
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Ronja

ganska dålig uppdatering på de här stället måste ja säga! :P håller på o fyller din dator med bra musik nu, hihi. puss

2009-01-15 @ 21:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0