First encounter with Dutch police

Ja som rubriken antyder mötte jag igår polisen i stan för första gången.
Lite udda eftersom även snutar cyklar i den här stan ;)
Hur som helst är det här med att dricka öl på allmänna platser tydligen lagligt på vissa platser och andra inte.
Jaja en utspilld öl är väl inget jämfört med böterna han hota med så jag får väl nöja mej med detta.

Vi hade innan detta varit på kinesrestaurant med albertos coach. Var väl sisådär me käket där men men sällskapet var trevligt iallafall.
Vi ville efter detta slappa med en bärs(inge majja, ännu ;) ) men polisen tyckte inte det var en bra idé.
Vi åkte därför hem till William, från Barcelona, som bor i närheten av vår lägenhet o tog några kalla där istället.

Vakna idag runt 10-snåret fortfarande förkyld men lyckades iallafall få tag på min andra kursbok (16€ inte illa =) ) så pluggat den fram till lektion på eftermiddan.
Kursen är dock på Masternivå så jag får nog lägga rätt mkt tid på den. Träffa en isländsk kille som jag ska göra miniuppsatsen med.

Har äntligen fått reda på var tvättstugan finns oxå (hurra!), sprang på michela o hon gav mej instruktioner vart jag ska gå så imorrn blir det tvättdag.


Kommentarer
Postat av: Ronja

alkis :P

2008-09-04 @ 22:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0