"Do you have a cold or is it just for fashion?"

Gårdagen var föreläsningsfria dagen, tänkte i mitt blåögda sinne att jag skulle ställa alarmet på kl 9.
Slutade med att jag snooza 5ggr innan jag till slut tog mej ur sängen.

Efter frulle (och mkt kaffe :) ) så fick det bli lite plugg och genomgång av tidigare föreläsningar.
Lovade halvt om halvt att jag skulle laga pannkakor till Alberto.
När jag sedan skulle skypa med mor, hörde jag en hostning som påminde märkligt mycket om "pancakes!" sagt o gjort fick väl steka till lite pannkakor då.

Vi tänkte att det fick bli matiga pannkakor så därför åt vi med bacon o ost. Väldigt mättande, räckte nästan med endast en!
Efter maten blev det lite skypande innan en tur in till staden för lite nödvändiga inköp.
Traska runt o sluta med att jag fick med mej en handduk till gymet, 3par strumpor (ja, jag ska kasta dom trasiga nu Ronja ;) ) samt en stilig halsduk.

Efteråt skulle vi lirat fotboll var måttligt sugen att röra på mej efter ett hårt pass på gymet dan innan så bestämde mej för att titta på istället.
Passade på att använda den nyinköpta halsduken, varpå min litauiske vän Ben frågade om jag var förkyld eller om det bara var mode ;) ganska kul tyckte jag.



Därefter blev det fotbollsmatch, Guillem från Barcelona var väldigt besviken efter en tung förlust som resultera i att hans lag var tvungna att köpa öl till det andra laget =).

Tillbaka till lägenheten för lite käk innan party i vår lägenhet.
Som vanligt åkte den gamla fina orangea hatten fram till alla festdeltagares stora förtjusning, här är ett exempel på hur man kan klä i den tillsammans med "clint eastwood face".




Sedan bar det av till krogen efter att vår RA (residence assistant) skickat ut oss från lägenheten.
Skaka rumpa där ett tag innan vi återvände framåt 3 rycket till lägenheten för fyllekäk bestående av pannkakor med jordgubbssylt (ska införa det i jkpg mycket gott ;) )

Vakna idag med strålande solsken, ännu inget höstrusk i Amsterdam vilket vi får va glada för.
Nu väntar slappande o lite plugg på schemat, blir nog inget festande förrän borrel på tisdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0